“T’he vist a tot arreu”

28 11 2010

 

«Ahir al vespre ens tornàrem a veure, Giulia estimada. Vaig tornar a veure, tot venint, el teu perfil argentí, allí a la finestra, igual que aquell matí d’agost que vaig marxar. T’he trobat al mateix lloc, fent el mateix que ja feies llavors: esperant-me. T’he trobat tal com t’he somniat, tal com t’he vist, com t’he sentit durant aquests quaranta dies que he estat lluny.

T’he vist a tot arreu: en el camp verd, en la muntanya grisa o atzurada, en el cel pur, en la nit estrelada, i també a tots els racons de la meua vella casa, de la meua casa antiga, de la meua casa de pedra, de la meua casa secular, que tant enyore cada vegada que em separe d’ella; una enyorança que ja sentia en el tren, mentre em mirava des de dalt la gran vall plena de la boira atzurada de l’alba, mentre em mirava el bell campanar del meu poble, que s’alça esvelt i elegant, dominant la vall sencera».

 

Giuseppe Capograssi, Pensaments per a Giulia


Accions

Information

Deixa un comentari

